Retourneren
Ben je niet tevreden met je aankoop? Dan kun je het artikel uiteraard aan ons retourneren. Je hebt na het moment van herroepen/ontbinden nog 14 dagen om het product terug te sturen.
- Hoe meld ik online mijn retour aan?
- Wordt mijn product afgehaald of stuur ik deze zelf retour?
- Kan ik mijn product ook terugbrengen naar de winkel?
- Ik wil mijn product(en) zelf terugsturen, kan dat?
- Kan ik mijn product ook ruilen?
- Hoe kan ik mijn product het beste verpakken voor retour?
- Op welke termijn ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?
- Waar vind ik mijn factuur?
- Zijn er uitzonderingen op jullie retourvoorwaarden?
- Hoe werkt het herroepingsrecht?
Hoe meld ik online mijn retour aan?
Als je een account hebt, kan je daarmee inloggen en vanuit de betreffende bestelling een retour aanmaken.
Heb je geen account? Gebruik dan het onderstaande formulier om het retourproces te starten.
Wordt mijn product afgehaald of stuur ik dit zelf retour?
- Is je bestelling geleverd via een pakketdienst zoals DHL, DPD of PostNL? Het gaat hier in de meeste gevallen om kleinere producten en dan vragen wij je om het product zelf naar ons terug te sturen naar:
- EP.nl, t.a.v. Webshop retouren, Marconiweg 2c, 4131PD, Vianen.
- Is je bestelling bezorgd door één van onze winkels of via onze externe bezorgdienst Electronic Logistics? Dan wordt het product weer bij jou afgehaald. Dit betreft meestal grotere producten zoals witgoed, keukenapparatuur en grotere TV’s. De winkel of externe bezorgdienst zal je dan benaderen voor het maken van een afhaalafspraak. Zo hoef je ook niet de hele dag thuis te blijven, lekker makkelijk toch?
Let op! Voor het afhalen van producten op jouw adres worden afhaalkosten berekend. Afhankelijk van het type product, bedragen de kosten ongeveer € 40,-
Kan ik mijn product ook terugbrengen naar de winkel?
Ja, dit is mogelijk als op de orderbevestiging staat dat het product is geleverd door de winkel.
Echter, als je product geleverd is via een pakketdienst zoals DHL of PostNL, dan is je bestelling niet bekend in de winkel. De winkel zal het product dan doorsturen naar het EP:Magazijn: en kan je niet meteen terugbetalen.
Houd er rekening mee dat de verwerking van je retour dan langer kan duren. Je ontvangt het aankoopbedrag terug als je product ontvangen, gecontroleerd en goedgekeurd is in het EP:Magazijn. De terugbetaling geschiedt uiterlijk 14 dagen na retourmelding.
Ik wil mijn product(en) zelf terugsturen, kan dat?
Dat kan, maar de kosten zijn in dat geval voor eigen rekening. Bij producten die niet via de reguliere post kunnen worden verzonden (zoals koelkasten en wasmachines) bedragen de kosten ongeveer € 40,-
Om je retouraanvraag snel te kunnen verwerken, raden wij je aan om je retour eerst aan te melden via jouw EP:account voordat je deze zelf terugstuurt,
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees Modelformulier voor herroeping, om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Houd er rekening mee dat de verwerking van je retour en de terugbetaling in bovenstaande gevallen langer kan duren. De terugbetaling geschiedt uiterlijk 14 dagen na retourmelding.
Terugsturen kan naar het onderstaande adres:
Electronic Partner B.V.
T.a.v. Webshop retouren
Marconiweg 2C
4131PD Vianen
Kan ik mijn product ook ruilen?
Dit is afhankelijk van de wijze waarop je bestelling is bezorgd.
- Is je bestelling bezorgd via een pakketdienst zoals DHL of PostNL? Dan betalen wij altijd het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, terug. We willen je vragen om zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.
- Is je bestelling bezorgd via een winkel of via onze externe vervoerder Electronic Logistics? In dat geval kan je contact opnemen met de winkel die is vermeld als servicewinkel in de order. In de meeste gevallen is het dan mogelijk om je product om te ruilen. In de orderbevestiging, die je per e-mail hebt ontvangen, staan onderaan de contactgegevens van de servicewinkel.
Hoe kan ik mijn product het beste verpakken om het terug te sturen?
Gebruik, indien redelijkerwijs mogelijk, de originele productverpakking en stop deze in een stevige omverpakking (doos), bij voorkeur de oorspronkelijke omverpakking (doos) waarin je product is geleverd. Heb je deze niet (meer)? Zorg er dan voor dat je het product zodanig is verpakt, zodat dit product tijdens de retourzending niet kan beschadigen.
- We willen je vriendelijk verzoeken om in geen geval te schrijven op de originele productverpakking.
- Gebruik bij voorkeur transparante tape om de verpakking af te sluiten en gebruik geen ducttape. Dit type tape is niet meer te verwijderen zonder dat dit de originele productverpakking beschadigd. We willen het product namelijk graag nog een tweede kans geven.
Heb je helemaal geen originele productverpakking? Zorg er dan voor dat je het product voldoende stevig verpakt. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventueel opgelopen schade aan het product, wanneer deze niet goed is verpakt.
Product ingepakt? Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de verzenddoos. Die vind je in de e-mail die je van ons hebt ontvangen.
Hoe snel ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?
We betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de aankoop hebt gedaan. In het geval dat er een kortingscode is gebruikt, ontvang je een nieuwe kortingscode.
Eventuele extra aangeschafte diensten zoals het aansluiten van een koelkast, worden niet vergoed.
Waar vind ik mijn factuur?
Nadat je de bestelling hebt geplaatst, heb je een betaalbevestiging gehad per mail.
Een factuur kan je altijd opvragen via de EP:Winkel die je bestelling heeft bezorgd of je kunt contact opnemen met de EP.nl klantenservice op 0800 - 727 86 37 of via [email protected].
Om je sneller te kunnen helpen verzoeken wij je vriendelijk je ordernummer bij de hand te houden.
Zijn er uitzonderingen op jullie retourvoorwaarden?
Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn hygiëneproducten (zoals tandenborstels, scheerapparaten, etc.) waarvan de verzegeling na levering is verbroken of gemakkelijk kopieerbare producten (zoals cd's en dvd's) waarvan de verzegeling is verbroken.
Hoe werkt het herroepingsrecht?
Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het product uiteraard retourneren. De bedenktermijn is wettelijk minimaal 14 dagen en gaat lopen op de dag nadat je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen. Tijdens de bedenktermijn kan je zonder opgave van redenen ons laten weten de koop te willen ontbinden. Hiermee wordt de koopovereenkomst ontbonden of herroepen.
Je kan de overeenkomst ontbinden door een email te sturen naar onze klantenservice. Bij voorkeur voeg je hierbij ook het Europees Modelformulier voor herroeping aan toe. Dit is overigens niet verplicht, maar hiermee kunnen we jouw herroeping wel sneller verwerken.
Het is ook mogelijk een retour aan te melden en daarbij een mededeling aan toe te voegen waarin je aangeeft de verkoop te willen ontbinden. Dat kan je doen via de retourpagina
Een product retourneer je compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Extra bijgekochte servicediensten of bezorgdiensten die reeds zijn uitgevoerd bij het afleveren van het product, vallen niet onder het herroepingsrecht
Nadat wij jouw verzoek voor het ontbinden van de verkoop hebben ontvangen, zullen we dit bevestigen per email.
Mag ik een product uitproberen tijdens de bedenktermijn?
Je mag het product bekijken om te bepalen of deze aan je verwachting voldoet. Uitgangspunt is dat je hetzelfde met het product mag doen als wanneer je in een fysieke winkel iets koopt. Je mag het product dus uitproberen, maar niet echt in gebruik nemen.
- Het artikel bekijken zoals je dat ook in een fysieke winkel mag
- Het artikel uit de verpakking halen en bekijken
- Het artikel testen, maar niet in gebruik nemen.
Enkele voorbeelden:
- Frituurpan: je mag deze uitpakken en bekijken maar je mag er niet in gaan frituren zolang je nog niet hebt besloten of je het product wilt houden.
- Laptop, mobiele telefoons en tablets: je mag het product aanzetten, je mag er echter niet mee gaan werken en/of externe software of apps op installeren.
- Stofzuiger: je mag de stofzuiger uitpakken, bekijken en de zuigkracht testen. Je mag er niet mee gaan stofzuigen.
- Wasmachine: Je mag de wasmachine uitpakken en bekijken. Je mag er geen was mee doen
- Keukenapparatuur: Je mag het product bekijken en uitpakken, maar je mag er geen voedsel mee bereiden.
We kunnen kosten in rekening brengen indien het product is beschadigd. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.